Daisypath Anniversary Years Ticker

Tuesday, December 2, 2008

Mudah? Senang?

Ya, saya bercadang untuk tulis blog dalam BM. Betul betul susah la, saya sudah berkesal. ;)

Mudah? Senang? Sudah 5 hari saya berasa tertekan sebab program saya tak betul. Saya tak ada selera untuk makan, tak ada feel untuk berjenaka, tak berlalu nak makan...(sebenarnya tak la serious sangat tapi ada la). Semalam, saya nyaris kemalangan sebab asyik teringat akan program yang bodoh itu (tapi bukan salah saya, kereta itu tiba tiba potong ke lorong saya). Gosh, the language is soooo horrible!!!

Nasib baik hari ini saya berjaya menyelesaikan tekanan/masalah saya. Nampak senang macam kacang tapi bersusah payah saya buat and berfikir. Kawan kata 'programmer is like god, one click can make magic happen'. Tapi saya rasa 'when cannot make magic happen, programmer will be like dog'. 'Dog atau God'?

Dalam ringkas, saya berjanji pada sendiri, saya tak nak jadi programmer untuk kerja seterusnya. Saya mau kerja yang lebih senang and mudah. ;)

Tak tau kena mengena dengan topik Mudah tak, tapi ada perkataan Mudah atau Senang, boleh ho kawan kawan...

3 comments:

Yossi Candice Huth said...

saya tak pernah dengar perkataan "berkesal" la. mungkin saya ini bagaikan katak dalam __________. Saya hanya tahu "menyesal".

kenapa kamu orang begitu cepat sudah dapat menghasilkan karangan dengan begitu cepat dan mudah? sekarang saya ada rasa tertekan sebab Ada mahu tengok betapa bagus Bahasa Melayu saya.

Ada said...

Wuahahaha..
Syabas.. anda semua tulis dengan bagus lah.. banyak perkataan yang saya lupa, dan banyak ayat yang boleh dibuat yang saya tidak terfikir..
Hei..hei.. Cikgu Yong, giliran kamu untuk tulis..
Celaka, buat saya macam apa "selapis menjaga"..tulis macam budak-budak.. sangat memalukan lah..

Sleepy Paris said...

Oh..sudah lama saya fikir pasal 'regret'. Hentam saja la...

Ada, apasal dengan selapis menjaga tu?? Kamu sambung balik karangan engkau...